Egy tökéletes nap, avagy Dobogókő „csodái”

Nagyon ráfért már a családunkra, hogy kikapcsolódjunk, együtt legyünk. Mindenki lót-fut, éli a saját életét a hétköznapokon. Jóval kevesebb időnk jut egymásra, mint ahogyan azt szeretnénk.
Különösen a válásunk óta ritka az olyan nap, amikor mindannyian együtt vagyunk, mint régen, igazi családként. Sikerült megmutatni a gyerekeknek, hogy válni kulturáltan is lehet, – mert ők csak gyerekek- akkor is, ha felnőttek. A család az család! Akárhol is éljünk!
Kerestem tehát az alkalmat, mikor, s hol tudnám megteremteni az együtt töltött szép nap élményét. Jártam már Dobogókőn, évekkel ezelőtt, s nagy hatással volt rám akkor is!
Igaz, sok szép helyen megfordultam munkával kapcsolatos útjaim során, s elhatároztam, ide még a családommal visszajövök! Hiszen azok az élmények, amit nem tudunk szeretteinkkel megosztani, hamarabb halványulnak el!
Dobogókő különleges hely! Itt valahogy mindenkiből előbújik a jobbik énje. Az idegenek  mosolygósak, beszédesek, barátságosak! Egyfajta (talán a levegővel lélegezzük be) belső nyugalom az, ami átjárja az erre járót.
Talán a csodás táj, a hely hangulata, vagy a lélek örömködésre hajlamos igénye az, ami boldogsággal tölt el minket, annak nincs is igazán jelentősége! Amikor mindenki megtalálja azt, amiért idejött, akkor minden a helyén van.
Pilisszentkeresztre senki nem megy csak úgy, véletlenül. Van aki a köveken üldögél, mert gyógyulni akar! Van akit a hit ereje hajt, s papírlapra felírt vágyait rejti el a szikla üregében imát rebegve. Van aki azért jött, hogy a természet szépségeivel jutalmazza magát, s van aki erejét próbálja valamelyik túrán, esetleg éppen a vadregényes RÁM-szakadék felfedezése közben.

Be kell valljam, büszke vagyok a srácokra, mert sokan adták fel ( én is) a helyenként bokáig érő sár miatt a sárga jelzés követését a Rám-szakadék felé, de ők végig mentek az ország egyik legnehezebben járható kijelölt útvonalán! Tanakodásunk, hogy mindannyian nekivágjunk-e a nehéznek ígérkező útnak, vagy nem, egy a szakadéktól érkező fiatal pár (láthatóan túraedzett emberek) vetett véget.” A gyerekek induljanak, vizük legyen „–mondták, s kedvesen mosolyogva hozzátették, „a szülők meg várják őket Dömösön, a kocsmánál. Azt mindenki ismeri.” Meggyőztek! Gyerekek balra el, irány a dagonya, szülők jobbra, séta – 2km – vissza az autóhoz. Még néhány percet időztünk az elénk táruló táj látványában a kanyargó Duna mentén elterülő települések, erdők szépségében, majd irány Dömös. Mire mi odaértünk, a gyerekek is megérkeztek. Kerestünk egy asztalt, s jóízű falatozásba kezdtünk. A levegő, a mozgás meghozta az étvágyunkat. Mindannyian falatoztunk s nevettünk, beszédes, boldog kis családként!
A hely tele van pozitív energiával. Dobogókő mértani közepe a szív alakot formázó pilisi és a visegrádi hegyvidéknek. Azt tartják, itt dobog a föld szíve. Sikerült lefotóznunk egy fát, melynek gyökere szív alakú üreget ölel át!
A természet szerelmesei számos túra útvonal közül válogathatnak. A teljesség igénye nélkül néhány túracélpont: Pilis-tető,a Rám-szakadék,a Vadálló kövek,a Prédikátorszék, a legendás Szentfa-kápolna,vagy a különleges növényritkaságairól ismert Holdvirág-árok. Tiszta levegő,
nyugodt környezet. Érdemes egy nagy kirándulást tenni ide, ha másért nem, hát azért, hogy szeretteinket vidámnak, boldognak lássuk! Dobogókő Budapesttől csupán 40 km.

Mi jár a fejedben?

disertation writing help research paper writing service career research paper writing a project report reflective writing