Négyszemközt a bankommal

kisember

Sorozatot indítunk ezzel a címmel arról, hogy Önöknek volt -e olyan tapasztalatuk, amikor volt erejük, bátorságuk a sarkukra állni és nyilvánvaló, megkérdőjelezhetetlen igazukért kiállni,  szót emelni, elmenni akár a végsőkig.  Kérjük írják meg saját tapasztalataikat, hogyan oldódott meg, mennyire kellett “erélyesnek” lenniük, egy-egy vitatott esetben, mennyire sikerült saját erejükből, vagy törvényi segítséggel jobb belátásra bírni a “hatalmas dinoszauruszt”, pénzügyi szolgáltatójukat.

Mert például, ha egy adminisztrációs baki bekövetkezne, nagy eséllyel én húznám a rövidebbet.”Legyek türelemmel, kivizsgáljuk az esetet, ellenőrizni fogjuk, nálunk bizonyosan nem történt hiba”. Ilyen és ehhez hasonló”megnyugtató” mondatokat gyakran hallottam már felmerülő probléma esetén.  Mint például egy éve, amikor ügyfelemet vártam egy zuglói gyorsétterem előtt.  Eszembe jutott várakozás közben, hogy nincs nálam készpénz, vendégemet még egy ásványvízre sem tudom meghívni, ezért úgy gondoltam a kártyám segítségével beváltok néhány forintot.  Elballagtam az automatához, beütöttem a kért számjegyeket, majd a gép a szokásos pénzszámolós dorombolás után leállt, és úgy gondolta, nem ad pénzt, de még a kártyámat sem. Először arra gondoltam, nem épült ki közöttünk a megfelelő bizalmi híd, azért nyelt le mindent.   Aztán azt hittem ez vicc. Néztem jobbra meg balra. Gondoltam a fene egye meg, pont engem talált meg a kandikamera?  Megnyugodtam, gondoltam mindjárt kibújnak a széfből a tréfás fiúk, vagy  legalábbis a bank elnöke, és sűrű bocsánatkérés és hátbaveregetés közepette átnyújt egy borítékot egy üveg pezsgővel és a kártyámmal. De tévedtem. Édesanyám már biztosan mondta volna- fiam, túl sokat nézel tévét!  Hosszú percekig bámultam a gépet, mint egy pénznyerő(nyelő)? automatát, aki most vesztette el minden pénzét, mert nem jött ki  neki egyszerre a három körte.  Viszont találtam egy telefonszámot: a hibabejelentőt.

Többszöri próbálkozás után felvette végre valaki a telefont.  Ekkor még azt hittem, hogy na, most személyesen maga a fiókvezető jön a széf kulcsával és adja vissza az én kis maszterkardomat.  De csalódnom kellett, ugyanis az emberem azt mondta, hogy majd amikor mennek a gépet feltölteni, akkor veszik ki a kártyát, sok- sok központba elviszik, megvizsgálják, majd ellenőrzik ki hibázott és miért, és ezután viszik vissza a bankomba.Talán egy hónap múlva visszakapom, reménykedjek.  Képzelhetik, tűkön ültem  ezidő alatt, ki követhette el a hibát? Talán fordítva, vagy nem megfelelő helyre tuszkoltam be? Mi lesz a kártyámmal és a rajta őrzött  forintjaimmal? Na jó, ez kis túlzás, de mégis kiszolgáltatott helyzet volt.  Ez idő alatt nem volt kártyám. Micsoda találmány! Akkor érzékeltem, és értékeltem, hiszen a hiánya miatt fél órákat álltam sorba minden pénzkivételkor, mellesleg ekkor tapasztaltam meg, hogy nem kevés pénzbe kerül minden egyes tranzakció.

Több mint öt hét után kaptam vissza azzal a megnyugtató információval, hogy nem én szerencsétlenkedtem, a gépben volt a hiba.  Amikor megkaptam a kis plasztikomat, és még egy bocsánatkérésre sem futotta a  bank alkalmazottjától, valami nagy igazságtalanságot éreztem, bosszúságot a “hivatali packázás miatt”, ezért összeszedve bátorságomat megkérdeztem, hogy ha már a bank hibázott, akkor nem kellene engem kártalanítani a többletköltségek miatt?  A hölgy a pult mögül a pénzkiadó automata szivélyességével közölte, hogy “lehet panaszt tenni”.  Úgy tettem. És lőn csoda! néhány hét múlva érkezett egy levél, amelyben leírták, hogy a panaszomat kivizsgálták, és mivel ők hibáztak, ezért az elmúlt hetek többletköltségét visszautalták, egyben elnézést kértek a kellemetlenségért.

Ez volt hát az én nagy harcom a bankommal, amelyet megnyertem.  Már csak egy apró kérdés motoszkál bennem: A bank miért nem tette ezt meg automatikusan, mellékelve a bocsánatkérést is?  Mellesleg, ha az alkalmazottjuk nem ébreszti fel bennem a “harcost” a modorával, egy mosolygós”elnézést kérünk” mondattal  elintéződött volna a kis ügyünk.

Bennem nem marad tüske, a banknak meg megmarad az a pár ezer forint.

 Tiszta haszon.

Mi jár a fejedben?

editing service thesis writers in delhi custom writeng cheap custom essays online college paper writing help