Hűségszerződés buktatókkal

szerzodesiiA piaci ár töredékéért juthatunk internet-mobiltelefon és kábeltévé szolgáltatáshoz, vagy jelképes áron mobiltelefonhoz, ha előfizetési szándékunkról hosszú időre (1 illetve 2 év) nyilatkozunk a szolgáltató felé. Hívhatjuk e-nyilatkozatot hűségnyilatkozatnak, időszakos elkötelezettségnek, feltételes hűségszerződésnek,vagy egyszerűen csak kedvezménynek, a lényege minden esetben az, hogy előre meghatározott időre vállaljuk, nem mondjuk fel a szerződést.

Amennyiben ezt mégis megtesszük, számolnunk kell azzal, hogy kamatostul fizetjük vissza az

igénybe vett kedvezményt.

A hűtlenkedés gyakori okai:

A váratlan költözés, esetleges válás, külföldi munkavállalás, munkanélkülivé válás, anyagi helyzet romlása, kedvezőbb ( árú , színvonalú) szolgáltatásra váltás igénye.

Mibe kerül a hűtlenség?

A szolgáltatók változatos módon érvényesítik “elveszni vélt” bevételeik megtérítését.

- kötbért számolnak fel, ami akár 4 havi díjnak megfelelő összeg is lehet.

- ezen felül kérhetik a hátralévő havidíjakat,

- az addig igénybe vett szolgáltatás kedvezményes és normál ár közötti különbségét

- az igénybe vett eszközök teljes árát.

Figyelem! Abban az esetben, ha az elveszített, ellopott mobiltelefon előfizetéses volt, a hűségszerződésben aláírt ideig fizetnünk kell a havidíjat, és a készülék árát is.

Mire figyeljünk?

A szerződés általános feltételei mellett (ÁSZF), olvassuk el az egyedi előfizetési szerződési feltételeket is, mielőtt aláírásunkkal elkötelezzük magunkat.

A szerződés aláírása előtt tisztázzuk:

- milyen összegű megtakarítást jelent számunkra a kedvezmény?

- várható-e, a hűtlenség gyakori okainál felsoroltak közül bármely változás egy éven belül   életünkben?

- biztosan tudjuk-e fizetni 1-2 évig a díjakat?

Törvények?

A hűségszerződésekkel kapcsolatban a szakminisztérium három szakhatóságának szabálylistája egyelőre csak ajánlásként van érvényben, nem kötelező betartani.

Az ajánlott szabálylista tartalmazza:

- a szerződésnek egyértelműen tartalmaznia kell a  hűségidővel igényelt kedvezmények mértékét, a hűségidő lejártát, a felmondás következményeit.

- a hűségidő lejárta előtt egy hónappal az előfizetőt értesíteni kell a hűségidő végéről,

az azt követő változásokról.

- a hűségidővel kínált szolgáltatáshoz hasonló árú szolgáltatást  kell hozzáférhetővé tenni,

hűségidő nélkül.

Hol tehetünk panaszt?

A hírközlési fogyasztói jogok képviselőjéhez ( HFJK) forduljunk, ha úgy gondoljuk, a szolgáltató jogtalanul járt el.

Elérhetőségeik:

Email: hfjk@nhh.hu

Postacím: 1525 Budapest Pf. 75

Tel: (06-1) 457-7141

Mi jár a fejedben?

cheap thesis writing services order writing paper order term paper online 7 per page buy essay online safe writing experts on book essay where to find college essays